Jak a v jakých formátech posílat příspěvky do časopisu?

Předně si uvědomte, že každý článek prochází redakčním zpracováním. Tzn. obsahovou i jazykovou korekturou, oboustranným schválením, doplněním obrázků a prochází tak rukama a myslí mnoha dalších lidí.

Pusťte proto veškeré obavy z hlavy a soustřeďte se na to nejdůležitější: obsah sdělení.

1. Co a proč nám a čtenářům chcete sdělit?
2. Jaký má přínos tato informace pro publikum?
3. Držet se tématu (bez omáček, avšak je-li to důležité sdělit souvislosti, udělejte to)
4. Doplnit o fotografie/obrázky

Nejjednodušší formou je odeslat nám e-mail do redakce tak, že tělo e-mailu je článek a obrázky/fotky připojíte v příloze.

Vždy uveďte své kontaktní údaje - jméno, e-mail, telefon!

Textová část

Podklady psaného textu přijímáme v klasických běžně používaných formátech:
a) jako text e-mailu
b) jako .TXT, .DOC, .DOCX dokumenty

Proč tyto formáty? Protože s textem dále pracujeme a Vy nám tak šetříte čas a práci, kterou bychom museli trávit různými přepisy obsahu.

Obrazová část

Fotografie jsou v nejčastějších formátech .JPG či .PNG.

Sice zvládneme zpracovat téměř jakýkoliv formát, nicméně i z vašich mobilních telefonů se ukládají tyto formáty a můžete je tak snadno přiložit do e-mailu či odeslat.

Pozvánky, plakáty

Možná je máte od svých grafiků také ve formátu .JPG či .PNG alespoň v dostatečné kvalitě pro tisk (řekne vám váš grafik i vhodnou maximální velikost tisku).

V tomto případě je vhodnější je odeslat také jako .PDF v tzv. vykřivkovaném formátu. Pokud netušíte, oč jde a váš grafik vám takovou informaci neposkytl, tak pro zjednodušení: pošlete, co máte.

Takový formát co do velikosti a poměru stran vašeho platkátku ovšem může způsobit, že prostě do časopisu nepůjde umístit s ohledem na formát, velikost nebo čitelnost. 

Máte-li v plánu něco takového nám poskytnout, řešte nejdříve s námi formát a velikost plochy určené pro tisk, než si něco takového necháte vytvořit.